Kerstbreisels

weihnachtsmotiv-warm-anziehn-102~_v-banner316_52b686Rond kerst draaien er van die heerlijke warme filmpjes om je in kerstsfeer te brengen. Zo ook op het Duitse TV kanaal Das Erste.

kerst das erste 2012 baukeHet leuke is dat het over breien gaat en dat de kleden van Bauke Knottnerus zijn, de zoon van mijn partner. Het  kerstbreifilmpje is hier te zien.

Bauke-Knottnerus-Phat-KnitsAls je denkt dat je dat ‘kleedje’ zo in elkaar zet, dan zie je hier hoe dat gaat in het echt.
Op dat rode jurkje neem ik een optie voor de volgende kerstmissen, maar zonder kat…. en die lantaarns en sneeuwvlokken vind ik ook cool.

Iets voor in mijn kerstpakket van volgend jaar? Wie breit er al kerstballen of haakt er sneeuwvlokken?

(Dit is een herblog uit 2012)

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in cool, design, kerstfeest en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Kerstbreisels

  1. staartje zegt:

    Sorry, er zijn wat reacties verdwenen bij het invoegen van afbeeldingen

    Like

  2. staartje zegt:

    Ferrara: Hoe dat kleed wordt gemaakt … fascinerend breiwerk. Wat een klus

    Like

  3. staartje zegt:

    Ria :Ik zat toen met de vele bestralingen en heb er toen waarschijnlijk niets van gezien.. Prachtig
    Groetjes, Ria

    Like

  4. staartje zegt:

    Rob: Gehaakte sneeuwvlokken lijkt mij wel iets.
    Echte sneeuw verwacht ik hier voorlopig toch niet ….
    Vredelievende groet,

    Like

  5. staartje zegt:

    kakel: Heel leuk filmpje! Ik heb op de bovenste geklikt. Grappig gemaakt met dat levensechte grote breiwerk. Momenteel brei ik sokken (of ik doe een poging…) De sokken met lichtjes zie ik dan ook helemaal zitten😉
    Lieve groet kakel

    Like

  6. Dat is bijzonder indrukwekkend hoe dat kleed wordt gemaakt. Lijkt me zeer zwaar werk.

    Like

  7. tagrijn zegt:

    Sneeuwvlokken haken… Wat een karwei! Nu begin ik te begrijpen waarom er zo weinig sneeuw valt.

    Liked by 1 persoon

  8. whawww .. hoe mooi gemaakt!
    indrukwekkend om zien hoe het prachtige ‘reuze kleed’ gemaakt wordt!!

    Liked by 1 persoon

  9. Melody zegt:

    Schitterend gemaakt zeg….al mis ik het handwerken doorgaans niet (meer) …als ik zulke filmpjes onder ogen krijgt kriebelt het toch wel

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

