Gezondheid- We 300

recepten-jasper-alblas

Als er 71 kg op mijn weegschaal staat, ben ik door mijn plafond. Dat is echt te veel, ook voor iemand van wie iedereen zegt: ‘Jij bent toch niet te dik?’ Maar die ongezonde zwembandjes zijn er wel degelijk. Ik rommel wat in mijn kookboeken. Ooit heb ik het dieet van Dr. Frank gevolgd. Dat was meer dan heerlijk eten, maar ik viel geen gram af. Pas veel later, zag ik dat de recepten voor twee personen waren en die at ik gewoon in mijn eentje🙂

Op het net vind je genoeg diëten en ik kwam uit bij een koolhydraatarme levenswijze. De voedzandloper enz, enz. Het past wonderwel bij mij. In een paar weken viel ik 6 kilo af. Iedereen riep dat ik er geweldig uitzag en de hoge bloeddruk die ik bleek te hebben, zakte vanzelf. Het mooiste was dat ik me vooral veel energieker en gezonder voelde. Blijkbaar straalde ik dat uit en paste en past deze vorm van eten bij mij. Koolhydraten passen niet bij mij en salades en veel groenten wel. Vermoedelijk zat ik ook op het randje van diabetes. Dat komt nogal veel voor in mijn familie. Je moet iets zoeken wat bij je past.

Ik moest wel wat overwinnen om ‘s morgens eieren te eten, maar de Engelsen zijn nog niet zo gek. Ik voel me er prima op. Op dagen dat ik vroeg weg moet, wordt dat een smoothie, want een ontbijter ben ik niet en word ik niet althans niet voor een uur of negen. Je lichamelijk goed voelen is fijn, maar zonder je geestelijk lekker voelen werkt dat niet. Ik let dus op mijn (werk)tijd, lees meer en gun mezelf leuke dingen.

Ik geniet maximaal van mijn eenpersoonsportie eten, snoep nauwelijks en ben weer afgedaald van het plafond

Favoriete recepten

 

we300vanplato

De WE 300 is een initiatief van Plato

 

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in persoonlijk, Recepten, WE-300 en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

27 reacties op Gezondheid- We 300

  1. Melody zegt:

    Al komt diëten niet in mijn woordenboek voor, heb geen weegschaal in huis etc…

    Iedereen kan roepen (ik betrap me er zelf ook wel eens op dat ik het zeg tegen iemand die tegenover mij zichzelf ‘dik’ benoemt…) dat lijnen onnodig is… maar het is zoals jij het zegt, je moet je goed voelen, zowel lichamelijk als mentaal, beiden zijn zo belangrijk.

    En dat laatste wens ik je uiteraard van harte toe !!!

    Liked by 1 persoon

  2. Whahahahaaaa…..een recept voor 2 personen naar binnen werken, dan vliegen de kilootjes er echt niet vanaf hoor. Je gaat zeker toch nog wel aan de oliebollen en appelflappen hè?

    Liked by 1 persoon

    • staartje zegt:

      Ja hoor…. Dit is een manier van leven en dan kun je best af en toe wat zondigen. Ik heb al een paar appelflappen op ( ik was zo slim om voor kerst naar de Ikea te gaan) en er ligt er nog een voor straks 🎄❄️🍮

      Like

  3. Rob Alberts zegt:

    Eten voor twee doe ik teveel ….

    Vrolijke groet,

    Liked by 1 persoon

  4. ria zegt:

    Ik zie hier een goede, gezonde WE😉
    Groetjes, Ria

    Liked by 1 persoon

  5. Kakel zegt:

    Eten voor twee, haha🙂
    Sinds ik geen suiker en snelle koolhydraten meer eet, voel ik me een stuk beter. Al doe ik het niet om gewicht te verliezen…Hoe je in je vel zit, is zo belangrijk!
    LIeve groet

    Liked by 1 persoon

  6. gewoonanneke zegt:

    Oeps ja. Na de kerstdagen voel ik me ook behoorlijk overvol. Poosje meer fruit en niet snoepen en inderdaad dan voel ik me beter en energieker ook

    Liked by 1 persoon

  7. Liesbeth zegt:

    Geen weegschaal ik dit huis en ik ben al jaren te dik. Maar heb geen auto en koop al jaren dezelfde broekmaat. Fietsen werkt nu nog stoppen met chocola lusten.

    Liked by 2 people

  8. Eieren bij het ontbijt waar ik toch al niet goed in ben. 😱
    Ja in de vakantie in een B&B …dan lukt het wel maar daar val je dan weer niet van af😄.

    Liked by 1 persoon

  9. Mrs. T. zegt:

    Zo, goed bezig dus. En die recepten ga ik even bekijken.

    Liked by 1 persoon

  10. Ferrara zegt:

    Gezondheid is een groot goed.
    Ervaringen met ziek en zeer plenty in mijn naaste omgeving en lang niet altijd als gevolg van manier van leven. En wat je zegt alles met mate helpt al.

    Liked by 1 persoon

  11. Anja zegt:

    Hahahahaaa, een portie voor twee in je eentje opeten, geweldig. En hoe herkenbaar🙂 Het koolhydraatarme eten doe ik sinds een half jaar, omdat ook ik in de stress schoot toen de weegschaal naar de verkeerde kant van de 70 ging. En het werkt! Niet alleen ben ik afgevallen, maar ik voel me gewoon fitter en heb meer energie zonder al die suikers. En af en toe ‘zondigen’ is zo heerlijk.
    Een gezond en mooi 2016 gewenst!

    Liked by 1 persoon

  12. Pingback: Teken van leven of toch maar gewoon een WE-300 | Platoonline

  13. Plato zegt:

    Sterk verslag. Met een lachbui gelezen vanwege die dubbele portie.
    Ik ben nu een maand van de de toegevoegde suikers- en zouten af en bak vlees zonder olie of vet. Koffie drink ik niet meer. Thee en water des te meer. Groente eet ik meer dan vroeger en ik koop zo veel mogelijk versproducten (waar ze tegenwoordig van die geweldig interessante namen aan geven maar ach, marketeers moeten ook leven). Het is nog maar kort, maar ik voel me stukken beter en… ik heb overdag nauwelijks extra trek.
    Tjonge, ik zal toch op mijn leeftijd niet nog een jonge God worden.

    Dank voor deze inspirerende WE, St@@rt!!
    En…. ook nog bedankt voor je Kerstk@@rt¡¡
    (en die gezondheidsmails waar ik mijn voordeel mee doe).

    Liked by 1 persoon

  14. Marja zegt:

    Een heerlijke feel good invulling. Tof dat jij je hierbij zo lekker voelt.

    Liked by 1 persoon

  15. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Superleuke WE
    Met humor, dat missen we weleens.

    Mijn ‘DIE ETEN’ bestaan uit heel veel suikers, roze en gevulde koeken, Engelse en gewone drop enz. Ook veel koolhydraten, Kapucijners, aardappelen, hotdogs, brood, veel zuivel en bier.
    Maar waarom heb ik dan een SIXPACK?
    Hoewel…………………………………………… ik heb er nog 5 te gaan!

    Liked by 1 persoon

  16. Alie zegt:

    O die weegschaal toch. Het kan mijn dag zo verzieken… en dan raak ik het plafond ook wel.
    Ik ben twee jaar terug 20 kilo afgevallen zonder dieet.. en ik voel mij kiplekker en vol energie. Maar de weegschaal is nog steeds niet mijn grootste vriend.
    Herkenbare WE300!

    Liked by 1 persoon

  17. Wat mooi om te lezen dat jij je draai hebt gevonden in de voor jouw juiste balans 👍

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

