Creabea

Toen ik maandag na mijn avondles mijn auto opzocht, werd ik aangenaam verrast door een creatieve uitspatting van enkele studenten op het dak van mijn auto. Iets met ‘Creatief met sneeuw’.

Ik werk al twee dagen lekker thuis, omdat de straat een ijsbaan is, post en de krant niet worden bezorgd, de scholen dicht zijn en mijn auto ingeijzeld is.

In 1979 was de winter nog net iets erger. Ik herinner me nog dat ik in IJmuiden op straat kon schaatsen.

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in natuur en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Creabea

  1. Ferrara zegt:

    In 1979 woonde ik in de stad Groningen. Onze cursusweek in de opleiding tot psychiatrische verpleegkundige werd al snel omgezet in werken op de afdeling omdat sommige collega’s niet naar de stad konden komen. Barre tijden. In april lagen er nog restjes sneeuw in de sloten.

    Liked by 1 persoon

  2. De hele boel is totaal ontwricht. Ik kan mij de winter van 1963 nog goed herinneren, ik woonde toen in Leeuwarden.

    Liked by 2 people

  3. Rob Alberts zegt:

    Hier is het nu alleen maar grauw en fris …..

    Vriendelijke groet,

    Liked by 1 persoon

  4. Hier gelukkig ook geen vorst…

    Liked by 1 persoon

  5. Melody zegt:

    De postbode kwam hier zopas aan de deur met een cadeautje… hoe fijn…. en hij zei: dit is mijn laatste adres, ik kap ermee, t is te gevaarlijk…

    79… ik lag toen in het Acad zkj te Groningen… ettelijk maanden, ging er met schone straten in en kwam er met schone straten uit, heb daar dus zo goed als niets van mee gekregen, alleen dat beetje sneeuw dat ik kon zien vanuit het bed op de toppen van de hogere bomen…

    Liked by 1 persoon

  6. ongelooflijk; bij jou zoveel ijzel en sneeuw, terwijl wij hier lente hebben! 😯

    het mini-sneeuwmanneke is prachtig kadootje, staartje! 😀

    Like

  7. dat waren nog eens winters, hoor ik menigeen verzuchten…voor mij is een beetje vrieskou wel voldoende🙂 met in de ochtend wat nevel en dan de zon🙂

    Like

  8. gewoonanneke zegt:

    Ja toch raar in dit kikkerlandje terwijl het hier sommige dagen gewoon heerlijk weer was, heb gewoon vorige week bijna 140 km gefietst. Maar zo ijzel ben ik niet jaloers op hoor. Haha dat sneeuwpopje een paar jaar geleden maakte ik er ook een had er opeens zo’n zin in. …….. en dacht waarom ook niet.

    Like

  9. Kakel zegt:

    In 1979 verhuisde ik met mijn ouders en broer(tje) van een flat naar een eengezinswoning. Na een hele dag klussen, wilden we terug naar huis lopen maar het was zo spekglad dat we onze sokken over onze schoenen aan hebben getrokken. Mijn moeder zei nog: “Dit vergeten we ons leven niet meer.” Grappig!
    Liefs Kakel

    Liked by 1 persoon

  10. Plato zegt:

    Leuk die studenten. Ouderwets vorstplezier.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

