Boem

Beilen 7-01-2016    van onze correspondent

De straat was spiegelglad, maar de treinen reden. Volgens de buurmannen was de auto veiliger dan de benenwagen. Als ik rechts de straat uitreed, was ik zo op goed gestrooide wegen. Zo gezegd , zo gedaan : de wegen waren prima. Beter dan afgelopen maandag toen ik met slechts 20 km naar Beilen kon rijden. Grootste klus was de auto uit de ijzel halen; daar zat maar liefst 2 cm ijs op. Bij het station was natuurlijk niet gestrooid op de parkeerplaats, maar ik zag een veilig plekje om te parkeren en een strook waarover ik naar het station kon lopen. En dat ging niet. Met een enorme dreun stortte ik ter aarde. Billen en arm deden goed zeer. Ik bleef maar even zitten, omdat het te glad was om op te staan en het allemaal zeer deed. Gebroken leek niets en een meneer trok me op. Toen heb ik de sokken maar over mijn schoenen getrokken ( uhum die had ik bij me duszz) en ben ik naar het perron gestrompeld. Bij Meppel werkte de ibroprufen en was de ijzel ook voorbij. Op Zwolle arnica gekocht. Ik had het laatste tubetje! ‘Ik heb het nogal veel verkocht, mevrouw’. Aangekomen in Rotterdam liep ik nog steeds als een  Pinguïn om de gladheid voor te zijn 🌧

b88h2h3iqaaqnjmHet weerhield me niet om mijn slag te slaan in de uitverkoop. Ik heb mijn kerstboom (soort van…oude mensbestendig 60 % korting) al voor volgend jaar! Al met al heb ik geluk gehad. Ik ben wel enigszins bont en blauw, maar minder dan ik gedacht had. De arnica heeft zijn werk gedaan en ik ben alleen wat stijf en heb een blauw been…..

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in Past nergens in. Bookmark de permalink .

24 reacties op Boem

  1. Dat is dan toch wel even schrikken hoor, gelukkig is het redelijk goed afgelopen. Wel jammer dat er geen foto’s van jou Pinguïn loopje zijn.

    Liked by 1 persoon

  2. epverbeek1963 zegt:

    Je kunt je lelijk bezeren bij een val,gelukkig is de ijzel voorbij.
    Beterschap gewenst.

    Liked by 1 persoon

  3. Blij dat het hier in Brugge niet heeft gevroren.
    Die winter komt dan toch?

    Liked by 1 persoon

  4. Maar hoe je dus moet lopen vergeet je nooit meer 🙂

    Liked by 1 persoon

  5. Mrs. T. zegt:

    Oh jemig een valpartij. Maar gelukkig geen echte schade opgelopen.

    Liked by 1 persoon

  6. Melody zegt:

    oefffffffffff dat is dus de reden waarom ik t huis pas uit ging toen alle gladheid weg was….

    Snelle beterschap!!

    Liked by 1 persoon

  7. minoesjka2 zegt:

    Phoe …………… dat was schrikken, nou ja, jij hebt dat vallen beter gedaan dan ik vorige jaar. Gelukkig viel het mee bij jou.

    Like

  8. Kakel zegt:

    Moet meteen aan de “silly walk” van John Cleese denken 😉 Ik ben blij dat het goed is afgelopen. Op journaal hoorde ik dat ruim 500 mensen naar het ziekenhuis moesten voor gips. Daar hoor jij niet bij.
    Lieve groet

    Liked by 1 persoon

  9. Sokken bij je en ze dan niet over je schoenen doen.
    Ja dan vraag je er im St@@rt.
    Toch voel ik wel een golfje van medelijden.

    Liked by 1 persoon

  10. Ferrara zegt:

    Arnica doet wonderen bij kneuzingen en blauwe plekken. Beterschap.

    Liked by 1 persoon

  11. je hebt inderdaad geluk gehad!

    .. met het vallen én met de kerstboom! 😉

    fijn weekend,

    Liked by 1 persoon

  12. Liesbeth zegt:

    Ik snap echt dat je naar Rotterdam wil, maar op een dag met code rood? En dan ook nog met de NS? Das wel lef!;)

    Liked by 1 persoon

    • staartje zegt:

      Er was bij de Ns niets aan de hand. Die reden gewoon op tijd. Buiten de wijk waren de wegen prima. Gevaar was de ijzel rond een uur of vier en toen was ik allang Drenthe uit. Geen lef dus, maar goed overdacht. Zelfs sokken mee. Alleen onvoorzichtig dat ik dacht dat ik dAr wel zonder kon….

      Like

  13. Gerrit Stel zegt:

    Dat loopje moet je toch maar eens voordoen. Sterkte niet alleen maar smeren met arnica maar er zijn ook arnica pilletjes ‘arnica smeren en slikken’ is bij ons het wondermiddel. Gelukkig dat er niets gebroken is Heel veel sterkte enne mooi blauw is niet lelijk.

    Liked by 1 persoon

  14. Rob Alberts zegt:

    Sterkte met het herstel.

    Bemoedigende groet,

    Liked by 1 persoon

  15. gewoonanneke zegt:

    Ja wij hadden hier helemaal geen last. Gelukkig liep het goed af had anders wel een dure kerstboom kunnen worden ;)…..

    Liked by 1 persoon

  16. ria zegt:

    en nu maar gauw weer op de been, maar dan niet op ijzel

    groetjes, Ria

    Liked by 1 persoon

  17. tagrijn zegt:

    Een ijzig verhaal. Ik ga vanavond toch maar weer eens de dvd March of the penguins bekijken om me enigszins een voorstelling te kunnen maken van jouw martelgang.

    Liked by 1 persoon

  18. Plato zegt:

    Verschrikkelijk, wat een winterse oprisping niet met een mens kan doen.
    Staart ik wens je oprecht veel beterschap en dat de lente maar alvast in februari mag losbarsten.

    Liked by 1 persoon

  19. hanscke zegt:

    Arnica ken ik niet, maar ik ga het wel onthouden. Ik weet ook dat boem op de straat vallen behoorlijk wat pijn met zich mee kan brengen. De honden hebben mij al 2 keer omver gelopen. Eén keer viel ik plat achterover op mijn derrière. Ben echt een paar dagen stijf geweest.

    Liked by 1 persoon

  20. Mickey zegt:

    Met een blauw been het pinguinloopje doen. Gelukkig is het nu weer voorbij! Leuk geschreven stukje!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

