Haiku – 20160110

sneeuwpop 20160106
King Winter regeert
IJzel bepaalt het ritme
Code rood: de baas

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in natuur, Winter en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Haiku – 20160110

  1. En zo is dat, de mens heeft daar geen invloed op.

    Liked by 1 persoon

  2. Pingback: Haiku Zaterdag | Doldriest

  3. En dan staat het dagelijkse leven ineens bijna stil. Sober en doeltreffend geschreven, Liesbeth.

    Liked by 1 persoon

  4. Kachel buitenzetten – in een wip opgelost!

    Liked by 1 persoon

  5. Melody zegt:

    ben ik ff blij dat dat voorbij is…

    Liked by 1 persoon

  6. Plato zegt:

    Tja, 25 jaar geleden zeiden ze: het vriest 10 graden en er staat een felle noord-oosten wind.
    Dat hoort want het is winter.
    Tegenwoordig doen we dat met code rood als het een paar dagen ijzelt.
    Jaaa wij zijn jongens…..van Jan de With.

    Liked by 1 persoon

    • staartje zegt:

      Ik kan wel merken dat jij niet ingeijzeld was…..grrrrr

      Like

      • Plato zegt:

        Ik heb genoeg winters meegemaakt waarin ik met -10 op de fiets naar school en werk moest hoor. Ik blijf die kleurencodes een wat lullig gegeven vinden. Blaadjes op de weg: code purple, natte sneeuw: code magenta, windkracht 5: oppassen geblazen (het enige juiste werkwoord hier), ijzel: code rood, zwart en dieppaars. Scholen dicht, niemand naar zijn werk, ach en wee en dat stoute weer toch.
        Nee geef mij die elfstedentocht mentaliteit maar. 1963 toen sprak men ergens over.
        Ha, nee, ja, leer opa Rol het weer kennen. Nee St@@rt, ik zeg… met dit weer de Noordzee in en een paar lekkere baantjes zwemmen (jij dan h√®, ik ben ouder dus ik hoef niet).
        ’t Is hier koud, ik rol me llllekker in mijn dddddekbed. Morgen gaat de keuken eruit. Ik krijg een heel nieuw + nieuw toilet + nieuwe badkamer. Tja, nu nog even lijden, straks alles mooi.
        Dag st@@rt. Ik duim en droom een voor jou mooie en vooral vroege lente.

        Liked by 1 persoon

  7. hanscke zegt:

    Gelukkig is het weer voorbij. Bedenk je daar ook nog een Haiku voor?

    Liked by 1 persoon

  8. Kakel zegt:

    Geen vlokje of hagel gezien hier…Passende foto bij je knappe tekst!
    LIeve groet

    Liked by 1 persoon

  9. Villasappho zegt:

    wat een schattig sneeuwmannetje!

    Liked by 1 persoon

  10. gewoonanneke zegt:

    Geen last gehad van ijzel, maar het had ook mooie kanten heb ik gezien op de foto’s en filmpjes overal op FB…..

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

