Kopi Luwak

Als fervent koffiedrinker ken ik natuurlijk de legende van Kopi Luwak. Oorspronkelijk komt deze koffiesoort uit Indonesië. Men zegt daar ‘Kopi’ voor koffie en ‘Luwak’ is de palm civet (Paraxorus Hermaphroditus). De luwak is een klein beestje dat iets weg heeft van een das en een kat. Het heeft een spitse snuit en leeft ’s […]

https://robalberts.wordpress.com/2016/05/08/kopi-luwak/

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in Past nergens in en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Kopi Luwak

  1. Hé, ik las deze vanmorgen al 🙂 !

    Liked by 2 people

  2. Ria B zegt:

    Heb je het gedronken !?!? Best lekkere koffie maar een beetje erg duur

    Like

  3. ria zegt:

    Drink toch liever koffie Tiamaria of zoals nu café cappuccino met blokje melkchocolade Bij de Indo’s dronk ik wel eens kopi tubruk mee maar niet voor mijn plezier.

    Fijne zonnige dag,
    Groetje, Ria

    Liked by 2 people

  4. Oke , voor mij dus ook geen kopi luwak.

    Liked by 2 people

  5. tagrijn zegt:

    Ik las dit net bij Rob Alberts. Mijn reactie daar:
    Ik vind het al een vreselijke gedachte dat iedere druppel water die uit onze kraan komt eerder al duizenden keren door een ander lichaam is gegaan. Maar dat er voor deze koffie ook nog eens dieren als productiemachine worden gebruikt, is letterlijk en figuurlijk niet te verteren.

    Liked by 2 people

  6. Kwebbel zegt:

    Toevallig 8 mei Indonesische koffie gedronken maar niet deze versie, gelukkig.

    Liked by 1 persoon

  7. Plato zegt:

    Ik kreeg deze info ooit mee als 19 jarige op de kruideniersopleiding. We vonden het allemaal een goor verhaal, niet eens voor die kat, maar gewoon… smerig. Nu drink ik alleen nog thee met af en toe voor de gezelligheid een bak koffie (zonder suiker en daar wen ik moeilijk aan). Nou, hier laat ik het bij. Er is al genoeg ellende in de wereld.

    Liked by 2 people

Geef een reactie

