De trap- Rotterdam

traprott3Gisteren beklom ik de tijdelijke trap met 180 treden naast het Centraal Station in Rotterdam. De trap verbindt het nieuwe Rotterdam in de vorm van CS met het Groothandelsgebouw, het eerste gebouw van na WO II. De trap is een knipoog naar de wederopbouw en het feit dat veel gebouwen in Rotterdam jarenlang in de steigers staan.

Ik houd van dit soort initiatieven.

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in Actueel, architectuur, cool en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

20 reacties op De trap- Rotterdam

  1. Jammer dat het niet bij de deur is – ik had het graag eens komen bezoeken.

    Liked by 1 persoon

  2. Knap dat je helemaal naar boven bent gegaan hoor, kort geleden is er iemand bijna overleden bij het beklimmen van de trap.

    Liked by 1 persoon

  3. ria zegt:

    Nu gaat het reageren wel. Steeds lees ik pagina niet gevonden.
    Het lijkt me een hele klim, durf het niet aan.
    Groetje, Ria

    Liked by 1 persoon

  4. gewoonanneke zegt:

    Ik vind het wel mooi en het uitzicht lijkt me prachtig maar ik vind het een hele klim, heb toch al een enorme hekel aan trappen klimmen. Maar symbolisch is het mooi.

    Liked by 1 persoon

  5. minoesjka2 zegt:

    Ja, mooi initiatief hé?
    Ik ben nog niet de trap opgeweest, maar weet zeker dat ik dat nog ga doen, heb al zoveel mooie foto’s ervan gezien🙂

    Liked by 1 persoon

  6. Joolzz zegt:

    Een behoorlijke klim he?? Wel een mooi uitzicht…

    Liked by 1 persoon

  7. Kakel zegt:

    Magistraal! Zoiets kan alleen in Rotterdam (-: Ik ga er zeker naartoe!
    Warme groet

    Liked by 1 persoon

  8. Ximaar zegt:

    Een mooi initiatief en Rotterdammers mogen ook best meer bewegen. Misschien ga ik het ook proberen. Heb wel last van hoogtevrees en kijk dan wel hoe ver ik kom. Sommige trappen in de Schoorlse Duinen zijn hoger, maar dan kijk je door de begroeiing weer minder een afgrond in.

    Liked by 1 persoon

  9. Villasappho zegt:

    Moet ik uiteraard ook nog heen! Met een paar weken lukt dat ook.

    Liked by 1 persoon

  10. Melody62 zegt:

    hoeveel????? dapper hoor! Ik doe het je niet na.

    De verbouwploeg van Nederland staat nooit stil, ik snap de chaos niet dat is verhaal 2, maar oke…. het zal wel een doel dienen.

    Like

  11. Plato zegt:

    ’t Is een mooi trainingstrapje. Gelukkig hebben we die in de Zaanstreek niet.
    Ghegheghe.

    Liked by 1 persoon

  12. jeer zegt:

    Staartje,

    Ziet er behoorlijk indrukwekkend uit!

    ————————————————

    trap op, trapje af

    opstap naar wederopbouw

    echt een blikvanger

    ————————————————

    jeer

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

