De Amerikaanse prinses-Annejet Z

imageHet eerste boek dat ik de vakantie las. Mooie zin: ‘ En zo begon het nieuwe decennium. In New York bereikten zowel de wolkenkrabbers als de roklengtes nieuwe hoogten.’ ( blz 124)

Bij het eerste deel van het boek werd ik meegesleept door het verhaal en kon niet wachten om weer een stuk te kunnen lezen. Boek geeft een mooi beeld van het leven in Amerika van 1850 – 1950. Ik ga er maar van uit dat de hoofdlijnen kloppen. Het laatste deel boeide me minder. Meer een opsomming van de feiten. Dat herken ik in meer van de boeken van Annejet van der Zijl.

Iedereen is laaiend enthousiast. Een negatieve recensie is er niet te vinden. Ik raad het boek ook aan. Het leest makkelijk, heeft een boeiende hoofdpersoon en geeft veel geschiedkundige informatie. Wel vraag ik me af waarom dit boek zo lovend is ontvangen en dat niet het geval was met  De Offers en Parnassia. Die boeken vind ik veel beter en indrukwekkender.

Links: VPRO boeken , Tzum en recensies genoeg op het www.

De Amerikaanse prinses, Annejet van der Zijl, 14e druk 2016  ***/*****

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in Boeken 2016-2017, gelezen boeken, Liesbeth leest, liesbeth waardeert, Literatuur en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op De Amerikaanse prinses-Annejet Z

  1. Mrs. T. zegt:

    Ik vond dit ook een mooi boek. Mijn moeder vond het echter tegenvallen. Er gebeurde niets in vond ze. 😉

    Liked by 1 persoon

  2. Niet echt mijn genre, vrees ik. Wat misschien meer over mij zegt dan over het boek 🙂

    Like

  3. Kakel zegt:

    Heb het boek gelezen via maar vond het tegenvallen. Heb het ook niet uitgelezen. Lees nu Simone van der Vlugt.

    Liked by 1 persoon

  4. Ik probeer je tip te onthouden. Momenteel kom ik er niet aan toe .

    Liked by 1 persoon

  5. Plato zegt:

    Wat is dat toch tegenwoordig. Iedereen die een boek aanprijst doet dat o.a. met dat zinnetje: ‘het leest zo makkelijk.’ Alsof dat DE algemene voorwaarde voor een goed boek is.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

