Prijzen

CA346E16-066A-4027-A651-3D51D120E7BBIk heb geluk. Ik kan deze week bijna gratis doorkomen. Twee repen gewonnen, een blik thee en ook nog een kaart met een tegoed voor duurzame procten. Bij de duurzame producten vraag ik me wel af wat men onder duurzaam verstaat. Er worden o.a. lang houdbare gehaktballetjes in satesaus aangeboden en een zakje mix van de bekende merken. De campagne is ook een initiatief van Unielever en AH. Ik heb dus zo mijn twijfels bij de producten. De kaart verzilver ik wel. Ik koop er fairtrade koffiepads voor. Helaas niet verkrijgbaar bij de wereldwinkel. Ik denk nog steeds dat je de beste producten bij kleine winkels koopt als de wereldwinkels en de natuurvoedingswinkels.

Hoe sta jij hier in? Wat koop jij en wat koop je echt niet?

 

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in Actueel, Opmerkelijk. Bookmark de permalink .

8 reacties op Prijzen

  1. Lang houdbaar =duurzaam 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. gewoonanneke zegt:

    Ja ik koop zelden of nooit kant en klare producten dan heb je denk ik al de helft gewonnen. En voor de rest in de supermarkt want aan wereldwinkel en reformhuis hangen ook wel prijskaartjes aan.

    Liked by 2 people

  3. Kakel zegt:

    Ik kook zonder pakjes en zakjes. Vanwege m’n gezondheid eet ik geen suiker en snelle koolhydraten meer dus is snoepen v.v.t. Chocola van meer dan 75% cacao wel (-:
    Inkopen doe ik bij de reformwinkel en de supermarkt. Uiteraard fair-trade-producten. En ik koop nooit kiloknallers.

    Liked by 1 persoon

  4. Ria B zegt:

    Ik beken….ik koop vooral..goedkoop !
    Biologisch is me gewoon te duur.
    Ik eet wel onbespoten bramen en appels…in de goede tijd van het jaar pluk ikzeer wild zoals je weet 😉
    Ook ik heb een kaart gewonnen voor duurzame producten ..
    Ook ik heb twee repen gewonnen….die schuif ik maar door naar mn zoon…

    Liked by 1 persoon

    • staartje zegt:

      Goedkoop hoeft niet zo gek te zijn. Ik denk dat als je kant en klare pakjes mijdt je al een heel eind bent. Biologisch vind ik het beste, maar is niet altijd betaalbaar. Kip is bijvoorbeeld biologisch heel duur. Dus eet ik geen/nauwelijks kip. Af en toe een stukje reep kan heel gezond zijn. De kaart van 12,50 heb ik voornamelijk besteed aan koffie en bio-groenten.

      Like

  5. minoesjka2 zegt:

    Nou, dat is inderdaad een mooie opbrengst voor deze week 🙂 Aan de andere kant, je betaald er wel elke maand een vast bedrag voor ………….

    Liked by 1 persoon

  6. Villasappho zegt:

    Ik ben lang geleden gestopt met al die acties en doe zeker niet meer aan dingen waar ik eerst moet betalen om dan misschien wat te winnen.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

