DE tuin enzo

Alles is hoger in de tuin. De toorts tikt bijna twee meter aan. De verbena is zeker 30 cm hoger dan vorig jaar. Alleen de dahlia’s zie ik niet. Blijkbaar toch allemaal opgegeten door medebewoner slak. Het roze wordt langzamerhand vervangen door geel. De aalbes geeft zalige vruchten. Elke morgen ontbijt ik met aalbes en soms ook met een aardbeitje.

De allium hair zorgt voor een vrolijke noot in de tuin. Ik moet er erg om lachen. Hij bloeit keurig in juni zoals op het zakje staat.

Ik heb nog een paar dagen van mijn treinkaart over en ga begin juli nog een paar dagen naar Berlijn. Er staat een fietstocht gepland, een bezoekje aan de Rijksdag, de Dom en de dierentuin. Misschien een duik in het Badeschiff, een ritje met bus 100, een bezoekje aan het Humboldforum en… Iemand nog een originele tip voor Berlijn? Iets wat ik echt niet moet missen?

We hebben inmiddels ministers die zich gaan gedragen zoals het een minister “betaamt” en “voor iedereen die in Nederland is een minister te zijn” en als minister “keurig haar best” gaat doen. Ik ben perplex, vind er van alles van, toch ga ik er hier maar niet op in, maar zot is het wel. Fijne week! Oh ja en er schijnt ook zon aan te komen! 🌞

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR , met pensioen, fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur, musea- drie leuke kinderen en twee geweldige kleinzonen(2013 en 2015)
Dit bericht werd geplaatst in uit, Dierentuinen, Steden. Bookmark de permalink .

22 reacties op DE tuin enzo

  1. MelodyK zegt:

    Ehhhh wat dacht je van De Dom???

    En ja de tuin… schitterenddddd, genieten puur!!

    Geliked door 1 persoon

  2. Koen zegt:

    Ik kijk nu al uit naar je trein-verhalen.

    Geliked door 1 persoon

  3. Ria B zegt:

    ik zie dat je een paar dagen gaat ????
    Met alles wat er op je lijstje staat zou ik gewoon 2 weken gaan 😂😂😂

    Geliked door 1 persoon

  4. Geweldig dat alles het zo goed doet in je tuin.
    In Berlijn zou ik zeker naar de dierentuin gaan.

    Geliked door 1 persoon

  5. djaktief zegt:

    Prachtig je tuin. Veel plezier met je reis voorbereiding. Ik weet nog van ons bezoek aan de Reichstagkoepel dat je tevoren identiteitspapieren moest mailen. Je kon dat niet op de dag zelf doen.

    Geliked door 1 persoon

  6. Karel zegt:

    wat staat/ligt je tuintje er prachtig bij Liesbeth , geen wonder dat je medebewoners als slak krijgt 🙂
    ik denk dat jij Berlijn beter kent dan ik , wens je er een heel fijne tijd , in de zon

    geniet de dag

    Geliked door 1 persoon

  7. Matroos Beek zegt:

    Wat een mooie tuin!
    Geniet van en in het mooie Berlijn!

    Geliked door 1 persoon

  8. Rebbeltje zegt:

    Tuurlijk komt de zon eraan…zit al in de koffer en vanavond laten we die weer vrij 😉
    Griekse zon…lekker warm
    Mooie tuin…hou daar wel van

    Geliked door 1 persoon

  9. Wat een kleur en fleur in je tuin, prachtig!

    Alvast een mooie reis naar Berlijn gewenst. Als kunst en cultuur ergens volop in beweging is, dan is het daar wel. Veel plezier!

    Geliked door 1 persoon

  10. rietepietz zegt:

    Te lang geleden dat ik er een paar dagen was, maar zo’n hop/on hof/of bus is
    ideaal .

    Geliked door 1 persoon

  11. Herman zegt:

    Prachtig kleurige tuin. Wij hebben een immigratieverbod ingesteld voor slakken, maar die slome duikelaars weigeren zich daar aan te houden. Wat nu? Terug naar land van herkomst, hoge muur….. Hopeloos met die indringers (of zijn gelukzoekers). Over de ministers heb ik ook zo mijn eigen gedachten.

    Veel, heel veel plezier in Berlijn. Ik lees graag over je avonturen daar. En let op, er schijnt iets met voetbal in Duitsland, dus ook Berlijn, te zijn 🙂

    Geliked door 1 persoon

  12. omabaard zegt:

    Ik begrijp nu de naam ‘allium hair’.
    Veel kleur en lekkers in je tuin en mooie versieringen.
    Berlijn is een zalige stad, wel wat groot voor 2 dagen, maar dan moet je keuzes maken. Ik vind de parken daar ook heel mooi.

    Geliked door 1 persoon

  13. Mooi geel is niet lelijk. En heel veel plezier gewenst in Berlijn.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie