Roubaix – Musee La Piscine

In een reis van SRC had ik het museum La Piscine in Roubaix gezien. Dat wilde ik wel bekijken. Gister, maandag was het plan, maar toen was het museum dicht. Ik nam een trein eerder vandaag en stapte in Roubaix uit om het museum te bezoeken. Dat was een goede keus. Wat een prachtig museum.

Geen spijt van. Via ‘Nannybag’ stalde ik mijn koffer bij het VVV. Echt handig.

Het museum is prachtig verbouwd waarbij heel goed te zien is dat het een zwembad was. In de kleedhokjes wordt ook kunst getoond. Oude en moderne kunst. Mooi.

Roubaix heeft ook leuke kunstroute door de stad via een blauwe lijn. Dan zie je alle bijzondere gebouwen.

Een paar uur later stapte ik met koffer weer de trein 🚂 in op weg naar Antwerpen en dan naar 🏡 🐈‍⬛

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR , met pensioen, fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur, musea- drie leuke kinderen en twee geweldige kleinzonen(2013 en 2015)
Dit bericht werd geplaatst in Frankrijk-Andorra- Spanje, Interrail Global Pass 2024, Musea, nieuws, vakantie. Bookmark de permalink .

21 reacties op Roubaix – Musee La Piscine

  1. Stien den Braber zegt:

    Lekker taartje!

    Geliked door 1 persoon

  2. Herman zegt:

    Zo op de foto te zien een prachtig museum. Is het voor moderne kunst of is het meer klassiek.

    Goede terugreis!

    Geliked door 1 persoon

  3. Alleen het gebouw en de tuin zijn al een pracht!

    Geliked door 1 persoon

  4. Ria B zegt:

    Wij zijn er redelijk vaak geweest … maar nooit daar dat museum gezien ..
    Wel een keer op de markt geweest waar honden enz verkocht werden … geen aanrader !!

    Goede reis naar huis Liesbeth , fijn om zo weer in je eigen huis te zijn waar Cyp natuurlijk op je zit te wachten 😉

    Geliked door 1 persoon

  5. Matroos Beek zegt:

    Wat een prachtig zwembad! Dat lijkt me echt de moeite.
    Ik wens je een fijne thuiskomst!

    Geliked door 1 persoon

  6. Karel zegt:

    wat een prachtig gebouw is dat ,geen wonder dat je het wilde zien
    goede reis naar huis

    Geliked door 1 persoon

  7. Dat museum ziet er inderdaad prachtig uit, daar zou ik me ook wel even kunnen vermaken.

    Geliked door 1 persoon

  8. Neeltje zegt:

    Je hebt in ieder geval een geweldige vakantie gehad! En dan weer welkom thuis!

    Geliked door 1 persoon

  9. Koen zegt:

    Heerlijk … Rijsel (Lille) staat eind augustus op de planning dan moet Roubaix ook mogelijk zijn.

    Geliked door 1 persoon

  10. Prachtig, zéker een bezoek waard!
    Zo’n bechuitje met aardbeien, gaat er wel in hè?

    Geliked door 1 persoon

  11. Dat zwembad staat nog steeds op mijn verlanglijstje!

    Geliked door 1 persoon

    • staartje zegt:

      Ik vond het echt heel bijzonder. De plaatjes op internet zijn zo mooi. Ik had me ingesteld op tegenvallen, maar het was nog mooier dan ik dacht. Komt ook omdat ik van art deco en zwemmen houd. 😉 Er was nu een tentoonstelling met impressionistische schilderijen.

      Geliked door 1 persoon

  12. sandra zegt:

    Prachtig hé! Ik vond het museum op zich wel mooier dan de kunstwerken die er te zien waren.

    Geliked door 1 persoon

  13. Pingback: La Piscine | apenstaartjeweblog.

Plaats een reactie