1000 vragen aan mezelf #12

  1. Ben je trots op jezelf? Ja, ik heb het allemaal toch gerooid. Werk, kinderen, huis….
  2. Welk nutteloos talent bezit je? Nutteloos? Dat is een contradictie. Geen enkel talent is nutteloos
  3. Heb je losse eindjes in je leven? Nee, dat denk ik niet. Kijk ook even onderaan. Daar staat een van mijn eerste lijstjes uit 2012. 👍🏽😉
  1. Waarom drink je (geen) alcohol? Ik drink alleen in gezelschap. Meestal buiten in de zomer. En dan is het maximaal twee glazen. Ik ken alcoholverslaafden van dichtbij en dan verdwijnt je trek.
  2. Van welke spullen word je blij? Tuinplanten (inheemse). Oorbellen. En steeds meer: geen spullen.
  3. Heb je al naar de wolken gekeken vandaag? Nee, ga ik nu doen!
  4. Welk woord zeg je te vaak? Maar…..
  5. Sta je graag in de spotlights? Nee
  6. Waar moet je vaker de tijd voor nemen? Aandacht voor mezelf. Voeten, nagels …
  7. Zijn mensen van nature goed? Ja

1.Wat is je huidige gemoedstoestand?
Stabiel gezellig
2.Wie zijn jouw helden?
Cohen,omdat hij betrouwbaar en zichzelf is. Moeder Theresa,omdat ze onzelfzuchtig was en op een andere dimensie wees. Daniel Lohues, omdat hij de mooiste liedjes maakt.
3.Aan wie erger jij je?
Aan een zekere meneer Wilders en alle mensen, die zondebokken zoeken, polariseren en niet oplossend bezig zijn. Wilders gaat respectloos met mensen om. Hij is een slecht voorbeeld.
4.Lijk je op je vader?
In sommige gewoontes, bijv kleren achterstevoren , binnenstebuiten aantrekken
5.Of op je moeder?
Ook:empatische vermogen
9.Heb je ooit een mystieke ervaring gehad?
Jawel, voor ik ging scheiden en er naar mijn idee niets aan de hand was droomde ik dat
10.Ben jij aantrekkelijk?
Zekers!

‘Wie zijn jouw helden en waarom? ‘, vroeg ik toen. Heb jij nu nog helden?

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR , met pensioen, fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur, musea- drie leuke kinderen en twee geweldige kleinzonen(2013 en 2015)
Dit bericht werd geplaatst in 1000 vragen aan mezelf, Uit mijn archief. Bookmark de permalink .

12 reacties op 1000 vragen aan mezelf #12

  1. Karel zegt:

    mogge Liesbeth
    een mooi lijstje
    op de oorbellen na past het me wel 😁
    leuk plaatje ook hihi , hoe eerlijk kan je zijn
    past wel bij je 1ste lijstje bij vraag 3

    Geliked door 1 persoon

  2. Koen zegt:

    Volgende week rond ik de kaap van ‘Tien jaar bloggen’. Als je dat 10 jaar gelden tegen me had gezegd had ik je voor gek verklaard. Jij dus al 17 jaar. Als ze naar mijn hobby’s vragen (wat zelden gebeurd) antwoord ik nooit: bloggen. Raar eigenlijk. Er staan bijna 2000 logjes op mijn repertoire.

    Geliked door 1 persoon

  3. saturnein zegt:

    Er zijn mensen wiens kunde ik bewonder. Helden heb ik niet meer.

    Geliked door 1 persoon

  4. rietepietz zegt:

    Geweldig plaatje én quote over gelijke behandeling, in de huidige tijd wil men gelijke behandeling behandeling nogal eens verkeerd interpreteren, je bent al heel snel een racist.
    Dat is één van de leuke kantjes van het bloggen, elkaar inspireren;-) een andere kant is de interactie waar dit dan ook nog wel onder valt.
    Helden? Ach de helden zijn onder ons, ieder op z’n eigen manier en meestal naamloos. Heldenverering is niet mijn ding denk ik!

    Geliked door 2 people

  5. Rebbeltje zegt:

    Hoewel ik helemaal niet van die lijstjes ben heb ik er 1 x 1 ingevuld en was omdat we een spel aan het doen waren op de space nog
    Deed mee met TRUTH OR DARE…

    Spaceiaal Spelleke…

    Geliked door 1 persoon

  6. Ferrara zegt:

    Mijn moeder en haar vader blijven mijn helden. Begin jaren 50 in de steek gelaten ook financieel. Uitkeringen waren er toen nog niet. Mijn moeder zat tot diep in de nacht voor anderen achter de naaimachine om haar twee kinderen te onderhouden.
    Mijn opa ving veel op, maar dat had ik als kind niet in de gaten.

    Geliked door 1 persoon

  7. omabaard zegt:

    Ik had zes jaar geleden niet eens het besef dat zoiets als bloggen bestond? Ik ben duidelijk een laatbloeier op dat gebied.
    Helden? Idolen? Neen nooit gehad eigenlijk. Wel fan van. En pure bewondering. En veel empathie voor. En ontzag.

    Geliked door 1 persoon

  8. Ook bij mij zijn de eerste vijf jaar bloggen verdwenen. Dat is enerzijds wel jammer, vanwege het verlies van een aantal belangrijke gebeurtenissen in de familie.
    Het heeft echter ook een voordeel, de foto’s zijn bewaard gebleven. Zo af en toe komt dat heel goed van pas om nog eens een wat ouder verhaal opnieuw te vertellen.

    Like

  9. Melody zegt:

    Jeetje ja zo lang kennen we elkaar ook al…. 2003 …. goh

    Geliked door 1 persoon

  10. Mrs. T. zegt:

    Ik blijf lijstjes ook gewoon heel erg leuk vinden. Net als bloggen.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie