Licht

LightbridgeHet Lichtfestival in Amsterdam kent veel mooie beelden. Flikkerende, originele en opvallende. Dit beeld vind ik in zijn eenvoud veruit het mooiste.

My light is your light… is een tijdelijk monument voor de ontheemden in een stad die van oudsher bekendstaat als tolerant en gastvrij. De beeldengroep stemt een beetje treurig vanwege de gebogen koppies en gekromde schouders, maar er spreekt ook optimisme en een grenzeloos vertrouwen in de toekomst uit.

iMy light

Kijk maar naar het kleinste neonfiguurtje, een kind waarschijnlijk, dat de anderen met rechte schouders en opgeheven hoofd voorgaat. Ook dat figuurtje moest alles achterlaten, maar dat alles was nog niet zoveel. Daar staat het dan. Tussen het aanstekelijke stadsgewoel en de prachtige Magere Brug. Nog een paar stappen – dan is het er. http://www.amsterdamlightfestival.com/programma/2014-2015/water-colors/my-light-is-your-light/

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR , met pensioen, fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur, musea- drie leuke kinderen en twee geweldige kleinzonen(2013 en 2015)
Dit bericht werd geplaatst in design, Kunst, Past nergens in en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Licht

  1. Rob Alberts zegt:

    In de Lichtstad van Zuiden volgde ik mijn middelbare school.
    Om nu hier in mijn woonplaats een lichtfestival te vieren blijft vreemd.
    Vlakbij Nijmegen zag ik zomers een warme gloed van licht over de stad heen hangen.
    Maar bij mijn wandelzwerftochten zoek ik vooral de echte duisternis.
    Vreemd genoeg is er in Nederland bijna overal wel menselijk licht te onderscheiden.
    Genieten van een sterrenhemel is dan ook moeilijker.

    Dat velen Amsterdam bezoeken voor de lichtjes is mooi.
    Al zijn het niet altijd de mooie lichtjes die worden bezocht.

    Vriendelijke groet,

    Geliked door 1 persoon

  2. staartje zegt:

    Het Lichtfestival is gratis te bewandelen. Dus waarom niet als je er zo dichtbij woont. Op een rustige dag dan…. Hier in Drenthe is het nog ect donker. Het was het eerste wat ons opviel toen we naar hier verhuisden

    Geliked door 1 persoon

  3. staartje zegt:

    Rijks en Dumas waren ook zeer de moeite waard

    Like

  4. gewoonanneke zegt:

    Ik vind het altijd zo moeilijk om lichtfoto’s te maken. Zal best mooi zijn, had er nog nooit van gehoord.

    Geliked door 1 persoon

  5. Plato zegt:

    Dat optimisme en dat grenzeloze vertrouwen zie ik er niet zo in, eigenlijk. Het lijkt meer op weemoedig sjokken over de donkere zwaarte van het leven. Hoewel, zelf verspreiden ze wel licht natuurlijk.

    Geliked door 1 persoon

  6. staartje zegt:

    Het optimisme zit in het kleinste figuurtje. Die heeft de rug recht. Rechte schouders en een opgeheven hoofd.

    Like

Plaats een reactie